fbpx

Vi skalerer ved å gjenta hva som fungerer, for å generere inntekter – en organisk vekst.

Enkelt sagt, gjentakelse er det motsatte av eksperimentering. Du er ikke lenger i eksperimentmodus der du prøver å finne ut om hva som fungerer.
marketing, digital marketing, office
Estimert lesetid: 3 minutter

Hvis den tradisjonelle delen av salget er det som fungerer, ansett en ny selger! Hvis Google Ads og innholdsmarkedsføring er det som fungerer best. Bruk mer penger i Google-annonser.

Enkelt sagt, gjentakelse er det motsatte av eksperimentering. Du er ikke lenger i eksperimentmodus der du prøver å finne ut om hva som fungerer. Men fant du noe som fungerer, er målet ditt å gjenta det så raskt og effektivt- og så ofte som mulig for å maksimere selskapets avkastinger.

Vi tror å være klar til skalering starter med den eller de som startet og leder selskapet. Hvis alt gründeren ønsket å gjøre var å løse et komplekst ingeniørproblem, er problemet allerede løst. Og vi trenger ikke fokusere på å skape vekst.

De gründere som ønsker å skalere, er ikke de som bare vil bygge et produkt, lansere produktet og si seg ferdig. Men de vil ta produkt og selskap i mange nivåer fremover, og bygge et vekstselskap.

En gründer som vil skape vekst ønsker og levere produktet til kunder for å se dem bruke det, og ha nytte av produktet. De ønsker å få tilbakemeldinger å jobbe med videreutvikling, og ønsker å løse langsiktige utfordringer for kundene.

Det er ekstreme endringer involvert i å gå fra å være en liten aktør, og bygge en gründerbedrift som har en verdivurdering på 10 millioner, til å være leder for et vekstselskap med 100 eller 500 millioner i faktisk omsetning.

Den med rett strategi, vil klare det.

Om alt du gjør er å bygge teknologien din før lansering, blir den kanskje inaktiv kort tid etter at det er lansert. Uten en riktig vekststrategi har du ikke «ønsket nok» å gjøre en forskjell for kundene dine!

Det har kanskje konkurrenten din? For de beste gründere vil skape vekst og holde ut i en vekststrategi.

«I’m convinced that about half of what separates successful entrepreneurs from the non-successful ones is pure perseverance»

– Steve Jobs

Når du nå skal skape vekst i virksomheten din, og spesielt med tanke på hvor raskt du vil vokse, er vårt sterkeste råd å ikke å la finans og økonomi være den viktigste driveren for hva du velger å gjøre. Og heller ikke la grådigheten din bli ambisjonen for hva du ønsker å gjøre.

Den primære driveren for det du velger å gjøre, og den eneste ting du bør fokusere på – er hva er kundenes behov er, og hvor raskt potensielle kunder starter å bruke produktet.

Du må stille deg selv det vanskelige spørsmålet:

Har du tid til å vente, eller vil andre selskaper fylle tomrommet hvis du ikke vokser raskt nok til å tilfredsstille dine kunders behov?

Det vi har sett om og om igjen, i disse situasjonene – er at økonomisk drevne modeller og regneark bestemmer av hva du skal gjøre. Mens det som heller skal være med å avgjøre, er:

  1. hvor raskt eller sakte kundene tar i bruk produktet ditt?
  2. hvor raskt eller sakte kan du ansette mennesker for å møte ditt behov i vekstfasen?

Det er generelt muligheten til å ansette, din evne til å vokse og skape flere fornøyde kunder som avgjør hvor raskt du vokser på skaleringsstadiet.

Det viktigste av alt er å vite hvilken strategi som passer ditt selskap, når du skal skape vekst.

Vil du høre mer?

dele:

More Posts

Hvordan lage podcast for bedrift?

Ønsker du å starte en egen podcast for bedriften din? En podcast er ikke bare en nyttig kilde for kunnskap, den kan også være underholdende å lytte til!

Meld deg på vårt nyhetsbrev

del og vind en

Gratis

Hjemmeside

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on facebook
Facebook

Det er ikke et krav at der deles på flere platforme, men vi vil sætte stor pris på det.