SEO - Søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering er noe av det viktigste arbeidet i digital markedsføring.

Fagfeltet krever spesialist-kompetanse, og vite hva som er rett og galt. Gjør du feil kan Google straffe deg negativt. Bare det siste året har det skjedd utrolig mange endringer i SEO best-praksis. Her har du noen av våre tips og triks for å ikke gå i “SEO fellen”. 

Godt og relevant innhold er viktigere enn noen gang.

Høyest på listen skriver vi innhold. For innhold er fremdeles det viktigste arbeidet du kan gjøre med fokus på SEO. Googles algoritmer jobber med å finne godt og relevant innhold som svarer på spørsmål og søk. Derfor er det også viktig at innholdet skrives på den måte og svarer på hva “søkerne” søker etter.

Nøkkelord for best synlighet

Mange tror å fylle opp en artikkel eller et blogginnlegg med enkelte søkeord er den rette metoden. Dersom du har en bedrift som selger printere, betyr det ikke at den beste strategien er å fylle innholdet med ordet “printer”. Bruk smalere nøkkelord som treffer mer konkret, f.eks “WiFi laser printer”, eller “Airprint EPSON printer” for å optimalisere for de som søker etter dine tjenester.

Disse nøkkelordene og søkefrasene kan du få hjelp til å finne rangeringer og antall søk gjort, ved hjelp av noen fantastiske verktøy for SEO. Og hvis du ønsker å virkelig bli god på SEO for din bedrift, anbefaler vi at du setter deg inn i verktøy som MOZ og SEMrush. For å få ytterligere hjelp til søkeord og trender, kan du også benytte Keyword Tool som også hjelper deg å optimalisere for andre søkemotorer som YouTube, Bing og flere.

Klikk her lenker? Endre dem umiddelbart!

Et av de mest brukte hyperlenkene på nettet er “klikk her”. Hyperlenker og lenker til andre produktsider og artikler er veldig bra for å øke relevans i innholdet. Men bruk de riktig.

IKKE skriv – Vil du finne printeren som passer deg, klikk her!
BRUK – Slik finner finner du markedets beste trådløse printer.

Målbarhet er VIKTIG!

Det er viktig for den som jobber med SEO å måle hva som virker for hvert enkelt prosjekt og selskap. Det finnes flere verktøy som hjelper deg å måle hvordan sidene presterer på Google. Med Google Search Console får du mye god informasjon og anbefalinger av tiltak som kan øke synlighet i organisk synlighet, søkemotoroptimalisering. Google har også Google Analytics som er gratis, og gir god oversikt.

Trafikk til kunde-volum

Mange bedriftsledere og ledere innenfor markedsføring har ikke satt seg inn i hva det betyr at bruken av søkemotorer har fått slik enorm vekst, og den fortsatt økende effekten. Mange opplever at søkemotorene som Google, Bing, YouTube og flere kan stå for langt over halvparten av trafikken til et nettsted, og hvis man ser bort fra løpende kunder, så er det ikke uvanlig at man kan skaffe 80% – 90% av nye kunder til nettstedet gjennom søkemotorer ved benyttelse av søkemotoroptimalisering.

Trygghet!

Kjenn trygghet når du velger riktig leverandør av søkemotoroptimalisering. Som du sikkert har oppfattet etter å ha lest dette skjønner du kanskje at å stille spørsmålet «hvor mye koster søkemotoroptimalisering?» ikke kan besvares likt for alle. Men om du ønsker tilbud på SEO-prosjekt og gjennomgang av bedriftens nettside kan du ta kontakt med oss via skjema under.

Noen av våre kunder

Skriv til oss