Info om oppdraget

  • Kategori :Webshop, SEO og synlighet
  • Når :2019
  • Kunde :Norsk Boliginformasjon
doodle-1

Prosjekt brief:

Med stadig hyppigere og mer omfattende funn av skjeggkre i Norske husstander, øker problemet raskt. Dette markedet ønsker Norsk Boliginformasjon å komme inn i og bidra til å redusere det økende problemet. Norsk Boliginformasjon ønsker derfor å tilby limfeller, lokkemiddel og annet utstyr til privatmarkedet. Enkel og folkelig profil med enkel navigering og kjøpsprosess. 

doodle-1

Første arbeidsmøte

Omfanget av et økende problem

Media har vært flinke til å dekke sakene som dukker opp i media med skjeggkre. Hussalg som går til retten. Byggeselskaper som slaktes. Leverandører som bruker papp, som får skylden. Dette gjør oss i stand til å spille på media og hvordan de legger frem de mange utfordringene. Et kontinuerlig arbeid med SEO (søkemotoroptimalisering) gjøres for å “henge på andre mediers aktiviteter”. 

doodle-2

Utviklingsprosess

Finne den enkle og gode løsningen

Norsk Boliginformasjon ønsker selv å oppdatere siden, legge til nye produkter og kjenne systemer selv for å drift og vedlikehold. Vår jobb blir å legge tilrette, lære opp og gjøre forarbeidet for en godt grunnlag. For enkel administrering og bruk valgte vi WordPress og WooCommerce som plattform.

doodle-2

Lansering

Få frem resultatene

Ved lansering av siden har vi benyttet noe annonsering via Facebook og Google Ads. Siden kommer raskt frem og har en tydelig omsetning kun etter kort tid. Noe som tyder på at en enkel og folkelig profil, og lett navigering på sidene har effekt for privatmarkedet.

Vil du ha et godt tilbud fra DMGR?

Hva sier kunden selv?

I forbindelse med etablering av en ny nettbutikk, kontaktet vi DMGR for utvikling og råd. Selskapet er utrolig effektive og løsningsorienterte. De viser en unik evne til å overlevere et produkt som gjenspeiler våre tanker og ideer, og som treffer kundene. Anbefales på det sterkeste!

Jan-Øyvind Pallum – Daglig Leder i Norsk Boliginformasjon